人気ブログランキング | 話題のタグを見る

人生楽しまなきゃね。Handle name:vino


by EMKB
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Thank you, B!!

B氏が、どうもクリスマスプレゼントを用意してくれたようです。2~3日前からクリスマスプレゼントほしい?ほしい?何か知りたいって聞いてきたのですが、どうもプレゼントが自分の手元にあるので黙っているのが苦痛だそうです。クリスマスまで待てない!ということで、クリスマス前ですが、プレゼントをもらいました。

Seems like B(that's you! I know you are reading this!!) prepared a Xmas gift for me. He was asking me if I want it, and let me guess what it was. ....I know he couldn't wait till Xmas because it was in his hand already.... So, he gave me the Xmas present in advance!



ルビーのネックレスでした!
a ruby necklace!

Thank you, B!! _c0084258_5122946.jpg
私は宝石には興味がないのですが、ルビーは私の好きな石です。なぜなら、誕生石だから(単純)。家の母の家系にはどうも娘が19になったら母親が贈り物をするという習慣があるらしく、私も19のときに母にルビーとダイヤの入ったの指輪をもらいました(ダイヤは母の誕生石です)。それからというもの、ルビーは私にとって少し特別な石になりました。

そんな話をしていたので、今回こんな素敵なプレゼントを用意してくれました。B氏、ありがとう!お母さんも天国でよろこんでるよ。

I don't care about jewelry much, but a ruby is an exception. I like it simply because it is my birth stone. In my mom's family, there is a tradition in which a mom gives a gift to her daughter when she turns 19. In fact, my mom gave me a ruby and diamond ring when I reached 19 (by the way, a diamond is my mom's birth stone). Since then, a ruby has become a special stone for me.

I was talking about the story with B. Then this Xmas, he's gotten me a meaningful gift. I really thank B for such a wonderful present. I can see my mom smiling in heaven!
by EMKB | 2006-12-22 05:40 | つぶやき